måndag 3 januari 2011

Dagboksblad måndag 3 januari 2011

Frun måste jobba, men inte jag. HA! Morgonfika, frukost och så hundpromenad, ingen skillnad på den punkten. Sedan åkte jag och bägge barnen till stan, främst för att byta en tröja inköpt på JC som visade sig vara trasig. Sedan fikade vi på Nybergs på Upplandsgatan, och därefter fortsatte dom till sin moster och jag åkte hemåt. På vägen hem stannade jag till på Saab-verkstaden för att få en glödlampa bytt. (Sånt kan man kanske göra själv, men dels krävdes det en torx-mejsel vilket jag inte har, och dels är det en förmånsbil!) Jag passade också på att titta lite på nya Saaben. Combin har ju inte kommit än, men stalltipset från försäljarna var att tekniska data är jämförbara med sedan-modellen. Då kunde jag konstatera att ska vi ha en ny Saab 9-5 combi, behöver vi nya körkort för att kunna dra husvagnen. Bilen har helt enkelt gått upp i vikt.

Sedan hem och redigera bilder, promenera hund, käka middag och därefter göra i stort sett ingenting förrän det nu är läggdags.

Inga kommentarer: