lördag 29 januari 2011

Dagboksblad lördag 29 januari 2011

Inget morgonfika, utan vi gick direkt på frukost, och sedan hundpromenad på golfbanan, så att Ia kunde springa lös. Och det gjorde hon. Sedan åkte vi hem, och jag begav mig till stan för att uträtta diverse ärenden. Frun stannade hemma och uträttade diverse andra ärenden. Jag åkte till Östermalm för att köpa kaffe på Sibyllans Kaffe- och tehandel. Jag gick också in på Östermalmshallen och köpte fläskkotletter till middagen, och sedan köpte jag semlor på Tösse. Tösse var förr i världen stamstället för semleinköp, men sedan fick jag reda på att Tösse köpte gammalt smör, och så slutade jag handla där. (Frun arbetade en tid på säljkontoret på Arla, och tog emot ordrar från bl a Tösse, och då köpte dom smör som Arla reade ut för att bäst-före-datumet hade passerats. Inget fel på smöret, men jag tyckte att ett såpass välrenomerat bageri borde köpa färskt smör.) Jag vet inte om dom fortfarande köper gammalt smör från Arla, men faktum är att deras semlor var det inget fel på. Dom hade kommit på det fina tricket att blanda lite kardemumma i mandelmassan, och det var inte dumt. Det ska jag prova någongång. När semlan var uppäten åkte jag och handlade.

Så småning om käkade vi middag, jag bakade semlor och bröd, och så tittade vi lite på TV och fikade. Dock utan semlor, för det räcker med en om dagen sa frun. Och sedan blev det läggdags.

Inga kommentarer: