torsdag 9 december 2010

Dagboksblad torsdag 9 december 2010

En relativt sett lugn dag på jobbet. Lite möten, lite lunch och lite arbetande. Efter jobbet åkte jag hem och vi käkade snabbmiddag, vilket betydde korvmäbrö. Och därefter iväg till bekanta och kalas då deras yngsta dotter fyllde 10 år. Där blev vi sittandes några timmar med fika och umgänge. Det var inte alls obehagligt. Sedan åkte vi hem och väl hemma körde frun ut mig på en hundpromenad. Hon valde dock att stanna hemma (av personliga skäl?) och koka te. Hemkommen från hundpromenaden drack vi lite te, och sedan parkerade jag mig framför datorn. Jag har just upptäckt att äntligen har Adobe släppt en uppdatering till PSE så att programmet kan läsa raw-filer från min nya kamera Canon S95. Dessvärre visade det sig att uppdateringen inte gällde för tidigare versioner av PSE än 9, och jag har ju bara åttan. Den är ju över ett år gammal, så den är inte mycke att ha. (Jävla snåljåpar). Däremot kan man ladda ner den nya DNG-konverteraren för att med denna omvandla raw-filerna till dng-format och sedan läsa in dem i CameraRaw i PSE 8. Lite omständigt, men det funkar. Det lär nog ta en stund, så frågan är om det är läggdags före 1 i natt. Tvivlar.

Inga kommentarer: