tisdag 7 december 2010

Dagboksblad tisdag 7 december 2010

En helt mötesfri dag på jobbet. Det gjorde att jag bestämde mig för att bara jobba förmiddag. Lite lönesamtal med personalen, lite arbetsmöte och så allmänt administrativt och kameralt arbete och så lunch. Därefter åkte jag till stan för att köpa julklappar. Detta har aldrig hänt tidigare, att jag såhär långt före jul köper en massa julklappar. Men det gjorde jag. När julklapparna var inhandlade var det dags att bege sig till kvällens ordesnmöte. Det inleddes med att jag och Kaplanen i vårt Tempel gick och tog en espresso på en närliggande espressobar, och talade om livets väsentligheter.

Eftersom det var årets sista ordesmöte hade vi lite exta festligheter vid samkvämet efter mötet. Det allra festligaste var jag som spelade gitarr och sjöng. Tyckte jag i alla fall. Sedan hem, och sent är det och trött är jag så att sova är kanske inget dumt alternativ.

Inga kommentarer: