söndag 5 december 2010

Dagboksblad söndag 5 december 2010

Söndag morgon med fika, frukost och sedan hundpromenad för somliga. Därefter åkte fru och jag, utan hund, till julmarknaden på Överjärva gård. En julmarknad som vi med glädje besökt under ett antal år. Den är liksom lagom stor, och inte så kommersialiserad och full med skit som andra julmarknader tenderar att bli. Vi fikade lite, och köpte en ljuslykta och sedan åkte vi hem.

Hemkomna tog vi bilen till golfbanan och gick sedan en timme med hunden. Man kan ju fundera på det kloka att åka bil för att promenera hund. Men hade vi gått till golfbanan hade vi inte haft tid att låta Ia springa lös lika mycket som hon nu fick göra, så ur ett hundperspektiv var det klokt att åka bil i stället för att gå.

Eftermiddagen förflöt utan några större problem. Jag bakade bröd, lagade mat, skrev lite på det tal jag ska hålla i morgon på ordensmötet och så fikade vi och tittade på en film. Dessvärre somnade jag till och från. När filmen var färdigtittad gick jag ner och skrev klart mitt ordenstal, och nu tänker jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer: