fredag 10 december 2010

Dagboksblad fredag 10 december 2010

En näst intill mötesfri dag på jobbet, men har jobbat som fan i alla fall. Eller kanske just därför. Fredag betyder fredagsfika, och idag hade vår mammalediga projektledare lovat komma och bjuda på fika. (Det var ju hennes tur enligt fikalistan, och den tar ingen hänsyn till att man råkar vara mammaledig) Hon hade bakat en sån där himla god cheescake som man kan få på Café Sågmöllan, som ligger vid kungagraven strax söder Kivik. Efter fikat jobbade jag lite mer och sedan åkte jag hem. Hemma satte vi kurs mot Ica-butiken för att säkra någon slags middag. Det blev hemmabankade hamburgare. Ganska så gott.

Vila lite middag och sedan inte mycket annat att göra än att bege sig ut på hundpromenad i det 14-minusgradiga vädret. Därefter har jag ägnat kvällen åt att hålla mig undan från TV:n och Idol-eländet. Det har lyckats rätt bra. I pausen fikade vi och tittade klart på en film som vi började titta på förra veckan. Nu har jag hamnat framför datorn igen, men det verkar som om Idol är slut nu. Då kanske man kan gå upp och sätta sig i TV-soffan och mysa lite med hunden och sedan gå och lägga sig.

Inga kommentarer: