måndag 13 december 2010

Dagboksblad måndag 13 december 2010

Fan, vi har inga barn i skolåldern längre, och på hunddagis är det minsann inget luciafirande. Det betydde att jag inte fick göra det som alla föräldrar med barn i dagis- och skolåldern normalt göra på luciadagens morgon: Fara runt på vinden eller i förrådet på jakt efter den förbannade luciakronan, och sedan hänga på låset till bensinmacken för att köpa batterier, innan man beger sig till dagis eller skola. I stället tittade vi på luciamorgon på TV, drack kaffe och käkade lussebullar. Sedan åkte jag till jobbet, och genomförde en typisk måndag, vilket innebär samtal med alla mina projektledare och lite spännande möten. Samt en jävla massa budgetarbete.

Hemkommen från jobbet slängde jag i mig lite ostkaka innan vi for in till ordenslokalerna för att delta i Riddare Templet Concordias traditionella luciafirande. När vi gjort det åkte vi hem. Jag jobbade lite och sen var det läggdags.

Inga kommentarer: