lördag 14 januari 2012

Dagboksblad lördag 14 januari 2012

Vaknade inte alltför tidigt. Vaknade faktiskt försent för att hinna dricka morgonkaffe. Det blev frukost på direkten och så ut på golfbanan. Vi fruktade att det skulle vara lika jävla kallt och blåsigt som det var igår, men det var det inte. Skönt kan man dock inte säga att det var.


Efter en timmes promenad åkte vi hem, och drack lite kaffe. Jag började på allvar försöka förstå hur jag skulle kunna styra bägge blixtarna från kameran, men hann väl bara halvvägs innan det blev dags att åka iväg till någon närliggande sportaffär. Äldsta dottern hade fått skor att ha när hon tränade på F&S i julklapp, och nu var det dags att köpa dem. Två timmar senare var vi klara, och då hade jag också hunnit köpa en stekpanna i en intilliggande Cervera-butik. Sedan åkte vi till Ica.

Hemkomna från Ica-butiken började jag laga mat, Saltimbocca. Gott! Medan frun diskade efter maten fortsatte jag med att försöka styra två blixtar från kameran, och efter en hel del pillande förstod jag faktiskt hur det fungerar. Sedan tittade vi på Stjärnorna på slottet.

Före Morden i Midsomer bakade jag en så kallad molnpaj, och sedan spes vi den samtidigt som folket dog som flugor på TV:n. Nu ska jag koka lite te, dricka det och sedan torde det vara läggdags.

Inga kommentarer: