fredag 27 januari 2012

Dagboksblad fredag 27 januari 2012

En lugn och skön fredagsförmiddag utan alltför mycket möten. Sedan en lunchdate med en kollega som jag inte träffat på väldigt länge. Jag berättade för henne att jag tyckte att jag hade jobbat för mycket före jul och egentligen var ganska slutkörd när jag gick på jullov. Det sista hon sa innan vi skildes var "Och hur tänker du förändra din arbetssituation så att det inte blir lika jobbigt igen som före jul".


När jag kommer tillbaka till jobbet efter lunchen möts jag av min projektkontorschef, och hennes första fråga är "Och hur tänker du förändra din arbetssituation så att det inte blir lika jobbigt igen som före jul". Fan, alla kvinnor är ute efter mig. Dom ska bara jävlas. Dom är väl avundsjuka på att det går så bra för mig på jobbet. Eller också är det så att dom bryr sig om mig. Ska fundera på vilket alternativ som känns bäst.

Hem kommer jag dessvärre ganska sent eftersom hela eftermiddagen upptas av ett långt möte. Hemkommen åker vi och handlar, och sedan hem för att laga middag (traditionell sådan, tacos!) och så blir det strax dags för att titta på På Spåret. Men det gör vi inte. I stället tittar vi på förra veckans Wallander, och därefter tittar vi på På spåret. (tänk så bra det kan bli när man har en inspelningsbar digitalbox.) Efter allt detta TV-tittande är det lika bra att gå och lägga sig (som att inte göra det) så det gör vi.

Inga kommentarer: