lördag 8 november 2008

Dagboksblad 8 november 2008

Dagen började med morgonfika samtidigt som jag bakade av frukostbröden, som jag förberedde i går kväll. Frukost med nybakat, eget bröd är aldirg fel. Sedan åkte jag till gummiverkstaden för att få mina vinterdäck pålagda (Hannah, det är närmre till Vällingby än till Talby, även från dig). Därefter begav jag mig till Älvsjö och årets matmässa. Det var väl kanske ett inte helt lyckat besök.

Efter matmässan var det lite tid för pälsvård, och sedan bar det av hem till bekanta på middag. Ia dumpade vi på vägen hos fruns syster. Det var länge sedan vi träffade dessa bekanta, och det blev en mycket lyckad kväll. Vi började kvällen med att jag satt i köket och hade synpunkter på hur middagen lagades till. Det är ju rätt trevligt att få tycka utan ansvar. Dessutom fick jag det stora nöjet att laga såsen, och det var nog lika bra, för det är jag sjutusanjävlig på.

Efter middagen spelade vi något som heter Stockholmsspelet. Rätt roligt, men kräver en del kunskaper om vår huvudstad. När vi spelat några gånger var det dags att hämta hund och åka hem, och vips är det nu läggdags.

Inga kommentarer: