tisdag 18 november 2008

Dagboksblad 18 november 2008

Trots en hektisk dag på jobbet lyckade jag komma iväg till stan och det väntande ordensmötet i god tid, så jag fick en stunds promenad och till och med en fika i stan innan det var dags för möte. Vid dagens möte hade vi den stora glädjen att få välkomna en ny broder. Brukligt är att det hålls ett tal till den nye brodern, och denna dag var jag utsedd att hålla talet. (Eftersom det innehåller ordenshemligheter kan jag inte publicera det här.) Det var ju ett jävla slit med talet, men dom sa att det var bra. Sånt är ju alltid roligt att höra. I alla fall om det är sant. Därför är jag så noga med att bara säga att någonting är bra om jag verkligen menar det. Om jag säger att nåt är bra ska folk veta att jag verkligen menar det.

Det var ett långt möte, så jag var inte hemma förrän en bit efter elva, och är nu jävligt trött. Men appropå tal, jag kan nästan inte tänka på tal utan att samtidigt tänka på den fantastiska låten Assar Höll Ett Tal, med Torsson, det legendariska bandet från Klippan. För er läsare som är lika Torsson-förtjusta som jag erbjuder jag här en länkt till Youtube och den underbara låten. Men när jag ändå var inne på youtube och sökte på Torsson hittade jag också denna pärla från tiden då det begav sig. Håll tillgodo här.

Inga kommentarer: