tisdag 20 december 2011

Dagboksblad tisdag 20 december 2011

Vaknade klockan sex av att en jävla hund slickade mig ansiktet. Orsaken var att bägge barnen rusat upp tidigt som fan och förberett födelsedagsfika på sängen för frun, och för att väcka henne tänkte dom bussa hunden på henne, men hunden gav sig på mig i stället. I alla fall, födelsedagsfika, och sedan körde jag hunden till dagis och frun till tunnelbanan. Hem och göra ingenting ett tag, och sedan åka iväg för att hämta bäddmadrassen till husvagnen, som hade kommit till återförsäljaren. Sedan diverse julklappsärenden och därefter iväg till stan. Jag hamnade på Almgrens sidenväveri. Kan tyckas väldigt märkligt, i alla fall om man inte vet att min kanske bästa vän arbetar där. Vi hade inte setts på väldigt länge och hade en hel del att prata om. Medan vi gjorde det käkade vi lunch, dvs varsin smörgås. Sedan begav jag mig hemåt.

Hemkommen gjorde jag inte mycket mer än att bestämma mig för att åka och handla lite mat och andra saker, så det gjorde jag. När jag åter kom hem gjorde jag en deg för klenäter, och sedan åkte jag och hämtade hund och fru. Hem och laga middag, göra klenäter, försöka göra struvor (när jag ändå hade frityroljan varm), det gick åt helvete. (Så i slottet Drummeldimp lär jag inte få komma in). Sedan fortsatte jag med knäck och köttbullar. Och nu tänker jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer: