lördag 3 december 2011

Dagboksblad lördag 3 december 2011

"Jag börjar dagen med en starköl, sen håller jag på i samma stil" sjöng en gång Roffe Wikström. Det är väl inte riktigt min stil, men jag börjar dagen med en fika, och sen håller jag på i samma stil skulle man kanske kunna säga. Efter morgonfika blev det frukost och så en promenad på.....ÄNTLIGEN....golfbanan. Reclaim the golfbana-rörelsen har äntligen lyckats. Vi var ett flertal hundägare ute på golfbanan idag, men jävlar vad det blåste.


Efter golfrundan begav vi oss iväg på badrumsamttejakt. Vårt badrum är nu färdigrenoverat och det behövs nya mattor. Vi hamnade rätt snart på Cervera (inte för att dom har badrumsmattor, utan för att leta efter andra grejer också) och där blev jag kvar. Det var specialdemonstration av den i kocksammanhang smått legendariska stavmixern Bamix och den i samma sammanhang också smått legendariska stekpannan och och sauteusen Demeyere. Mycket intressant. Och dyrt. En stekpanna för 2500 kronor, som hittat!

Sedan åkte vi vidare i vår jakt på badrumsmatta. Vi besökte ett flertal affärer, både ute i förorterna och inne i själva huvudstaden, men vi hittade inga som passade. Däremot köpte vi kaffe. Det blev således att åka hemåt utan förättat värv. På vägen hem handlade vi och hemkomna upptäckte jag att klockan egentligen var alldeles för mycket för att helsteka en kyckling till middag, men det var ju det vi ville ha, så det var bara att ställa in den döda fågeln i ugnen och snällt vänta. Under tiden förberedde jag lite bröddegar, en som jag just har bakat ut, och en som ska bakas ut i morgon.

Efter middagen blev det TV-soffan, lite fika och nu har jag hamnat framför datorn. Läggdags alldeles strax.

Inga kommentarer: