söndag 18 december 2011

Dagboksblad söndag 18 december 2011

Medan frun promenerade hund (efter sedvanlig start på dagen) arbetade jag i köket, framför allt med att förbereda ett lite enklare födelsedagskalas på kvällen. (Detta var den mest lämpade dagen att fira fruns födelsedag på.) Ungefär mitt på dagen hade villaägarföreningen midvinterglögg (ett av mina påhitt under min tid i styrelsen. Detta tillsammans med sommargrillningen är det jag som kommit på.) Jag hade att leverera lite bullar till midvinterglöggen. Det gjorde jag, sedan gick jag in för att fortsätta baka pajer och laga middag.


Bortemot sex drällde gästerna in. Totalt var vi inte mer än 16 personer. Citron- och passionsfruktspaj, saffransbullar och kokostoppar bjöds det på. Men på grund av allt jävla arbete under hösten som kanske kostat på lite för mycket, var jag inte riktigt i form för kalas, så efter att ha varit lite klädsamt trevlig drog jag mig undan och la mig i TV-soffan för att sova.

När de flesta gästerna gått hem röjde vi undan efter kalaset, och sedan var det läggdags.

Inga kommentarer: