onsdag 14 december 2011

Dagboksblad onsdag 14 december 2011

Dagen började bra, med ledningsgruppsmöte. Alltid lika roligt att diskutera budget och personalramar. Jag har den stora äran att vara ansvarig att utifrån given budget fördela personalramar mellan våra olika avdelningar. Det är kul. Oavsett vad man gör kommer ingen att bli nöjd och tacka en för det jobbet.

Eftermiddagen var vikt åt projektstyrgrupper. Ett helvete att få det mötet att funka, för agendan är det ingen som försöker hålla sig till. Efter dessa möten kunde jag välja på tre saker. Åka och äta julbord med arbetskamraterna, åka och delta i styrelsemöte i ordenssällskapet eller åka hem och sedan delta på IOGT-NTO-föreningens luciafirande. Jag valde det sistnämnda. Inte för att det var roligast, eller viktigast, men det var där man hade saknat mig mest om jag inte varit där. Hemkommen från det blev det till att jobba en stund, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: