torsdag 20 januari 2011

Dagboksblad tordag 20 januari 2010

En riktigt spännande dag på jobbet. Först lite arbete och sedan en trevlig lunch med en arbetskamrat jag inte träffat på väldigt länge. Vi hade mycket att prata om, och det gjorde vi. Sedan svara ilsket på ett mejl (jag är förbannad. Det funkar inte, jag har påpekat det för länge sedan och ansvarig säger att det är mitt problem. Men när jag då förklarar hur jag tänker lösa det säger han att jag inte kan göra så, vilket bevisar att det inte är mitt, utan hans problem), lite möten, lite jobb och så ett avslutande möte mellan fyra och 6. Ett på det hela taget bra möte, bortsett från att en chef ger en av sina anställda (som är totalt oduglig på sitt jobb) förtjänsten för att vi levererade en grej i tid under förra året. Att det lyckades beror i första hand på en massa duktiga ingenjörer och i andra hand på mig och min chef som gjorde en plan, ställde krav och såg till att kraven uppfylldes, och det är ett under att vi lyckades med den där jävla pajasen springandes kring benen.

Sedan hem för att käka middag, promenera hund, kamma lite hund, dricka kvällskaffe, och nu har jag arbetat en massa. Jag har grävt i mina arkiv för att bevisa att jag har rätt, och skickat ytterligare ett ilsket mejl . Nu är det strax läggdags.

Inga kommentarer: