onsdag 12 januari 2011

Dagboksblad onsdag 12 januari 2011

Göteborgsdag, men dessvärre fick jag ingen flygbiljett från Bromma, så jag var tvungen att bege mig ut till Arlanda. Vilket i sin tur betydde att jag var tvugnen att stiga upp ännu jävla tidigare än vanligt.

Ledningsgruppsmöte på förmiddagen då vi officiellt fick reda på att vår chef ska sluta och börja på nytt jobb. Jag visste det i och för sig sedan långt före jul på grund av mitt fackliga förtroendeuppdrag. Men nu kan jag äntligen tala om det med mina arbetskamrater. Vi har en rätt bra chef så det är tråkigt att han ska sluta.

Hem från Göteborg kom jag strax efter sex, och då började jag och frun att tillsammans laga middag. När jag står där och stuvar makaronerna inser jag att klockan sju är det möte i IOGT-NTO-föreningen. Jag får väldigt bråttom att stuva klart och snabbt trycka i mig maten för att raskt bege mig till mötet. Jag hann. Men jag åkte hem ganska tidigt. I vanliga fall brukar jag stanna till sist och diska, plocka undan och sånt, som en ordförande lämpligen gör, men jag kände att jag skulle behöva åka hem och jobba. Så det gjorde jag. Läggdags kommer det inte att bli än på några timmar. Har en hel del att göra.

Inga kommentarer: