lördag 8 januari 2011

Dagboksblad lördag 8 januari 2011

Morgonfika, frukost och hundpromenad!! Sedan lite förmiddagsfika och så åkte vi iväg till det smått legendariska Vällingby Centrum. Där fanns ju tidigare en skjortaffär som sålde skjortor i glada färger, det visste jag sedan tidigare. Affären fanns kvar, men dom hade inte fått någon leverans av skjortor från Italien som planerat, så hyllorna var förbannat tomma på skjortor. Så där kom jag billigt undan. Sedan gick vi och hämtade ut biobiljetter och slutligen slank vi in på en lampaffär. Där bidde det två nya fönsterlampor till allrummet på övervåningen. eller lampor och lampor, det kanske var att ta i. Det var en sladd klädd med röd tygstrumpa och en porslinshållare för glödlampan. Inget mer. Men med en snygg glödlampa (så kallad lyktlampa) blir det välidgt effektfullt.


Sedan hem. Så småningom beger sig alla utom jag och hunden iväg till stan för att gå på bio, och jag fastnar framför bildredigeringsprogrammet några timmar. Så småningom går jag ut med hunden och sätter mig därefter i bilen för att åka till stan. Jag sammanstrålar med familjen och vi går på en italiensk restaurang för att käka middag. Dock inte på vår favorit, för den har fortfarande stängt. Men vi överlevde denna restaurang. Däremot höll jag inte på att överleva vägen dit. På väg från bilen till restaurangen föll den ner en stor snödriva från taket på ett hus alldeles framför mina fötter. Men jag klarade mig.



Efter middagen åkte vi hem och spelade ett julklappsspel. Sedan blev det läggdags.

Inga kommentarer: