tisdag 10 januari 2012

Dagboksblad tisdag 10 januari 2012

Som igår, köra frun till tunnelbanan och hunden till dagis. Hem och dricka morgonkaffe och titta på inspelade avsnitt av stjärnorna på slottet. Sedan en tur med kameran. När jag var på fotomässan i höstas talade Göran Segeholm under sin föreläsning om "en betongtrappa i Hökarängen". Det var ett sätt att verbalt beskriva ett riktigt tråkigt motiv, och jag fattade såklart att det inte var en speciell trappa han avsåg. Men jag bestämde mig redan då att jag någon gång skulle åka ut till Hökarängen och fotografera en betongrappa. Och varför inte idag? Så det gjorde jag. Men det visade sig att jag inte hittade en enda betongtrappa i hela Hökarängen. Det fanns bara stentrappor.



Sedan åkte jag och hämtade hunden. Hem för att käka middag och så iväg på styrelsemöte med ordenssällskapet.

Kom inte hem så sent från styrelsemötet, jag hann till och med umgås med familjen innan det blev läggdags.

Inga kommentarer: