söndag 15 januari 2012

Dagboksblad söndag 15 januari 2012

Vaknade tidigt, men ingen orkade gå upp och göra morgonkaffe. När vi äntligen orkade det var det för sent för sådan lyx, så det blev frukost på en gång i stället. Därefter åkte vi till golfbanan. Det var inte alls speciellt kallt idag jämfört med igår. Promenaden på 1 timme och 10 minuter kändes riktigt skön. För att inte tala om hur skönt det var att komma hem och få lite förmiddagskaffe. Därefter satte vi fart mot stan, framför allt för att lämna en del grejer till äldsta dottern som hon glömde när hon åkte härifrån igår. Eftersom vi ändå var i stan åkte vi till Djurgården för att gå ytterligare en hundpromenad. På vägen hem åkte vi förbi fruns jobb för att hämta den förbannade mobilen som hon glömde där i fredags. Och samtidigt handlade jag lite på den närliggande Ica-butiken. Sedan hemåt för att laga middag, kyckling med dragonsås. Inte dumt alls faktiskt.


Medan jag diskade röjde frun undan julen, och sedan somnade jag i TV-soffan. När jag vakade började vi titta på en film vi fått låna av några vänner. Vi har precis slutat titta på den, men jag minns inte vad den hette. Vilket är mycket talande för den filmen. Jag förstod aldrig varför någon hade gjort en sådan film. Totalt meningslös.

Nu börjar familjen i övrigt gå och lägga sig. Det borde jag också göra, men först ska jag förbereda studiecirkelträffen i morgon kväll. I morgon bitti blir det allvar på en gång. Första mötet är bokat till klockan 8. HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!! Back in Business.

Inga kommentarer: