söndag 22 januari 2012

Dagboksblad söndag 22 januari

FAN, det har snöat!

Efter morgonfika och frukost åkte vi till golfbanan. Och självklart hade skidåkarna redan gjort ett spår, men dom var faktiskt inte så många. Det blåste och snöade kanske lite för mycket. Vi gick i alla fall en sväng, och sedan åkte vi hem.

Hemkomna hade jag telefonmöte för att förbereda morgondagens workshop. Under tiden fortsatte frun arbetet från gårdagen, att röja. När mitt möte var slut var vi två som röjde, och vips hade det blivit dags att gå ut med hunden igen. Ytterligare en tur till golfbanan, men denna gång inte alls så lång. Ia hade bekymmer med att snö fastnade mellan hennes trampdynor, så hon hade inte lust att gå så långt. Då åkte vi hem igen.

Jag bakade bröd och lagade mat, sedan åt vi maten. Därefter en lässtund och ett telefonsamtal med en vän som behövde prata. Vips hade det blivit dags för Så ska det låta. Men allvarligt talat, hur bra kan det fungera på en söndag? Efter att ha sett programmet kan jag bara konstatera att det inte funkar. Det programmet ska sändas på fredagar, punkt slut!! Dessutom kändes det uppgjort när bägge lagen tog frasen på första ordet. Det kan inte hända, och jag tror dom hade gjort så för att spara tid. Hur som helst, vi fikade till programmet, och sedan satte jag mig framför datorn för att skriva ett tal till morgondagens ordensmöte. Och sedan läggdags

Inga kommentarer: