måndag 3 mars 2008

Dagboksblad 3 mars 2008

Fan Ia har inte börjat löpa. Det skulle hon ju enligt planen gjort redan i lördags. Detta betyder att vi måste åka kommunalt till och från dagis med Ia. (Hannah, vi har inte glömt ditt erbjudande, men än så länge går det bra.)

Meddelas kan att fågelskrället dock är på bättringsvägen. Det blir allt svårare att fånga honom inför medicineringen, och han tenderar allt mer att smita när han blir tvångsmatad med medicin.

Ia har promenerat med frun, både från dagis och en sväng alldeles nyss. Själv har jag suttit hela kvällen och skrivit på mitt tal inför morgondagens möte i Tempel Riddare Orden. Nu är jag dock färdig. Innan jag går och lägger mig ska jag emellertid påbörja nästa spännande område inom digitalfotografin. Det är en sak att fotografera, en annan att efterbehandla, en tredje och inte särskilt svår sak att publicera bilderna på webben, och en fjärde och definitivt svår, för att inte säga obegriplig sak att skriva ut bilder. Idag har jag investerat i hyfsat fotopapper, både i A4 och 10x15-format. Nu ska vi se om det går att få några vettiga utskrifter. Eller måste jag investera i en ny skrivare för 4tusen?

Inga kommentarer: