torsdag 30 juni 2011

Dagboksblad torsdag 30 juni 2011

Sov för länge. Det blev inte alls den där lugna stunden i förtältet med en kopp kaffe innan övriga familjen vaknar. Dom vaknade i princip så fort jag satt mig med kaffekoppen. Efter frukosten gick de yngre familjemedlemmarna för att spela minigolf medan vi andra gjorde.....ingenting. Så småningom blev det emellertid att ge sig ut på dagens biltur. Första målet var stationshuset i Hällekis, där vi skulle fika. Ett trevligt fik, inte ett förstklassigt kök, men väl ett kök med goda ambitioner. Och det räcker långt.

Efter fikat satte vi kurs på Vara, för att besöka Siv och köpa lite ost av henne. Och när hon fått betalt för gammal ost (hennes specialitet är just att lagra ostar längre än de vanliga mejerierna gör) åkte vi hem. När vi kom tillbaka till campingplatsen såg vi att besökarna till Harley Owner Group började anlända. Dom ska visst bo här på Campingen några dagar. Ett antal hundra HD-ägare och deras motorcyklar, ganska imponerande att se.

Så småningom lagades det middag (grillade kycklingfiléer och potatiskroketter) och så åts den. Efter middagsdisken promenerade vi in till stan för att bese evenemanget hjulafton. Förutom en massa HD var stan full med bilar av äldre modell. PV, Amazon, MG, Triumph, Cadillac, Chevrolet och allt vad dom heter. Och så en rosa Vespa. Jag vet inte om man skulle skratta eller gråta, men den var speciell, det kan jag i alla fall säga. Vi gick runt på stan och tittade på alla bilar och hojar och sen gick vi hem och käkade kvällsmat. Jag har också kvällspromenerat hunden och druckit kaffe. Nu ska jag titta på bilderna från dagen och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: