onsdag 29 juli 2009

Dagboksblad onsdag 29 juli 2009

Fortfarande väldigt lungt på jobbet. Man kan få sånt klart som man annars inte hinner. Nu har jag skrivit klart en Risk Management Plan som beskriver hur våra projekt ska arbeta med riskhantering . (Oerhört spännande för den som är intresserad av riskhantering, och vem är inte det?)
Efter middagen gick frun ut med hunden och jag klippte gräsmattan. Sedan flög fan i mig och jag bestämde mig för att plocka lite körsbär. Vi har ett antal körsbärsträd i trädgården. Dom är ganska höga så det är svårt att plocka några mängder bär. Emellertid har vi väl varje år tänkt att man kanske ändå borde plocka de få som växer i plockhöjd, men är vi äntligen kommit fram till det beslutet har oftast fåglarna käkat upp alla bär. I år hann jag dock fatta plockbeslutet före fåglarna, och när jag plockat alla bär jag kunde nå från marken och med stege blev det i alla fall nästan fyra liter. Dessa fyra liter körsbär omvandlade jag raskt till saft. Raskt och raskt förresten, det tog faktiskt resten av kvällen att göra saften.

När frun kom hem från hundpromenaden varvade vi saftkokandet med att titta på animal planet, och när saften var buteljerad var det läggdags.

Inga kommentarer: