torsdag 14 januari 2010

Dagboksblad torsdag 14 januari 2010

Sen hemkomst från jobbet och sen middag. När middagen var äten gick frun ut med hunden och jag hjälpte yngsta dottern att försöka hitta ett schysst pianospel till Johnny B Good. I skolan har dom som uppgift att i grupp försöka spela den så troget orginalet som möjligt. Det gäller alltså att lyssna hur pianisten spelar på orginalinspelningen med Chucken. Ingen lätt sak. När hunden var promenerad och vi hittat ett komp som i alla fall inte lät förjävligt, tittade vi på det från i går inspelade avsnittet av Morden i Midsomer och fikade.

När morden var utredda satte jag mig framför datorn för att restaurera en bild. Det var en bild av en arbetskamrats mamma, som jag lovat hjälpa henne att få lite fason på. Det gick väl sisådär hyfsat. Före och efter kan beskådas nedan.



4 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Vaddå sisådär? Jag tycker det blev stor och mycket bra skillnad på bilden. Men det är jag det ;)

Hundblues sa...

Man ser inte alla brister i detta format, men hon blev i alla fall nöjd.

Yvonne och Galotterna sa...

Jamen det tror jag, att hon blev. Nöjd alltså, arbetskamraten.

Det blev ju jättefint!!

Hundblues sa...

Och dessutom har jag gjort ytterligare justeringar nu. Synd att hon inte är min lönesättande chef. Det är jag som är hennes, så frågan är egentligen varför jag över huvud taget har gjort ansträngt mig ;-)