måndag 27 oktober 2008

Dagboksblad 27 oktober 2008

-Vad är det för dag idag?
-Måndag.
-Vad är måndag för dag?
- Mannen som talar med hundar-dag!

När jag kom hem från jobbet var det middag, och medan jag röjde efter middagen gick hunden ut med frun på en promenad. Som ansvarstagande hund måste man läsa sin matte och veta när hon inte orkar gå längre, så redan efter 40 minuter kom dom tillbaka.

Småningom drog det ihop sig till Cesar Millan (fan, stavas hans efternamn med ett eller två l. Jag tror jag sett bägge stavningarna) och vi bänkade oss i soffan med en fika. Jag vill fortfarande å det bestämdaste säga att jag på intet sätt ställer mig bakom hans metoder, men vissa saker är han faktiskt duktig på. Han vet till exempel mycket väl hur man dominerar en hund utan våld (han vet hur man gör med våld också för den delen). Vad jag inte delar är hans uppfattning om när och i vilken omfattning denna egenskap ska användas. Har är också duktig på att läsa en hund, men jag tycker han drar en hel del felaktiga slutsater. Hur som helst, frun och jag har mycket trevligt när vi tittar på programmet och tycker samma sak om hans sätt att hantera hundar.

Nu börjar det dra ihop sig till läggdags, så varför inte bejaka detta faktum (om man nu kan bejaka ett faktum. Det kanske är semantiskt fel att säga så)

4 kommentarer:

Märy sa...

Hej hej! Nu har jag återvänt till bloggsfären igen! Ska bli kul att följa din blogg igen! / "Jossan" (nu under annat namn)

Hundblues sa...

Nämen vad roligt. ska genast avlägga visit.

Anonym sa...

Kom genast in till mig oxå!
=oD

Hundblues sa...

Men elaina, det var inte alls länge sedan jag besökte dig. Visserligen utan att lämna några spår efter mig (som oftast). Det senaste jag läste var 5-årig sorgedag. Men jag kommer över genast.